Prima tara din lume care trece la un sistem electronic de gestionare a transporturilor rutiere. Despre ce tara este vorba si cate milioane de dolari salveaza anual acest sistem?

In ultimii ani, transportul rutier a fost o problema din ce in ce mai degenerativa, in toate tarile lumii. Numarul de masini care s-au inmultit ingrijorator, salariile din ce in ce mai mari si pretentiile soferilor, dar si legislatia din ce in ce mai complexa si complicata au inceput sa bage bete in roata marilor companii de transport.

Toate acestea si-au gasit insa rezolvarea intr-una din tarile Europei. Oficialitatile au pus la cale un sistem de supraveghere, monitorizare si management al transporturilor rutiere la nivel national.

Economiile sunt absolut impresionante la nivel national, anual, iar previziunile arata ca la final de an, dupa doar un an de functionare, sistemul ar urma sa scuteasca statul de 400 de milioane de dolari investiti in logistica.

Despre ce stat este vorba?

Statul care s-a gandit sa introduca acest sitem CMR pentru transport rutier este Luxembourg. Din 23 aprilie, 2018, acest proiect a fost aprobat, iar in luna mai acesta urmeaza sa intre in functiune.

Sistemul va salva peste 400 de milioane de dolari pana la final de an, peste 166.000 de copaci vor fi salvati de la taiere, prin economisirea hartiilor, iar UE ar avea de economisit peste 1,8 miliarde de dolari daca ar adopta acest CMR la nivel european, spun specialistii.

Patrick Silverio, Manager Special la serviciile Services Cargo, LuxairCargo, subliniaza si el faptul ca acest lucru s-a implementat deja in ceea ce priveste tranportul aerian, iar in 2017 sistemul a inregistrat deja peste 200.000 de utilizatori.

Fara documente tiparite – pasaport electronic pentru marfuri

Acest sistem are menirea de a eficientiza intreaga etapa a transportului, inca de la incarcare, pana la preluare. Specialistii conchid faptul ca „tratarea, semnarea, stampilarea si arhivarea documentelor reprezinta definitiv un factor consumator de timp ”, iar acesta ingreuneaza cu mult procesul transporturilor rutiere, adaugand si costuri suplimentare uriase.

Acest sistem CMR ar urma sa elimine toate aceste costuri, tot stresul si toata frenezia aceasta a documentelor tiparite.

Semnarea proiectului a avut loc la sedinta anuala Luxembourg Supply Chain Day, la centrul LuxairCARGO, fiind intermediata de catre Ministerul Dezvoltarii Durabile si a Infrastructurii din Luxembourg si de catre Secretarul de Stat in prezenta caruia s-a semnat si aprobat proiectul.

Pana si soferii sunt extaziati de noua decizie

Soferii, satui pana peste cap de problemele documentelor tiparite, de amenzile luate pe nedrept pentru incorectitudinea acestora, de stresul necesar purtarii acestor documente tot timpul, spun ca acesta este un pas cu adevarat important pentru transportul rutier in Luxembourg si ca ar trebui extins la nivel european in cel mai scurt timp.

Acestia sustin ca digitalizarea va permite ca rulajele sa se faca cu viteza luminii, iar marfurile sa ajunga la destinatie mult mai rapid, fiecare parte implicata fiind fericita.

Print Friendly, PDF & Email
Facebooktwitterpinterest